اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها

ساخت وبلاگ

فیزیوتراپی، یکی از رشته های توانبخشی است که توسط حرکات فیزیکی، به درمان بیماران و بهبود معلولین تا حد ممکن، می پردازد. فیزیوتراپی را با عنوان طب فیزیکی نیز می شناسند، زیرا این روش درمان، بدون استفاده از هیچ گونه دارو و مواد شیمیایی صورت می گیرد.

هدف از ارائه این رشته در دانشگاه ها، تربیت متخصصانی است که بتوانند طبق دستورات پزشک، به درمان فیزیکی بیماران بپردازند. از جمله خدماتی که توسط طب فیزیکی قابل درمان هستند؛ عبارتند از بیماری های مفصلی، روماتیسمی، ضایعات ورزشی و غیره هستند.

علاقه مندان به این رشته می توانند تا مقطع دکتری به ادامه تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که مقطع کارشناسی رشته فیزیوتراپی فاقد هرگونه گرایش بوده و فارغ التحصیلان، می توانند از مقطع ارشد تا دکتری، گرایش مورد علاقه خود را انتخاب نمایند. طول دوره کارشناسی پیوسته برای این رشته، 4 سال و به طور میانگین شامل 135 واحد درسی و 24 واحد کارآموزی می باشد، اما برای ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور، باید شرایطی را دارا باشند که در ادامه مقاله آن ها را بیان خواهیم کرد.

کی از راه حل های که به ذهن این افراد می رسد ثبت نام در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور است. شاید این سوال برای بسیاری از داوطلبان مطرح شود که آیا امکان تحصیل در رشته فیزیوتراپی بدون کنکور وجود دارد یا نه؟

در این مقاله به صورت مفصل در مورد رشته فیزیوتراپی صحبت خواهیم کرد و به این سوال که آیا رشته فیزیوتراپی بدون کنکور وجود دارد یا خیر، صحبت خواهیم کرد.

رشته فیزیوتراپی

فیزیوتراپی روشی جهت درمان درد های ماهیچه ای، استخوانی، عضلانی و مفصلی است. متخصصان، کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی را فیزیوتراپیست می گویند.

دانشجویان رشته فیزیوتراپی در زمینه تسلط بر بیماری های حرکتی آموزش می بینند. رشته فیزیوتراپی بازار کار خوبی دارد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در مراکز ورزشی و درمانی مختلف به فعالیت مشغول شوند و یا خود اقدام به تاسیس کلینیک های فیزیوتراپی کنند.

امروزه رشته فیزیوتراپی به ‌قدری بازار کار خوبی دارد که فارغ‌ التحصیلان این رشته چنانچه از توانایی بالایی برخوردار باشند، می‌ توانند درآمد خوبی را کسب کنند.

مهم ترین شرط برای موفقیت یک فیزیوتراپیست در رشته خود برخورداری از صبر و حوصله، روحیه بالا، انرژی و توانایی جسمانی خوب است. بنابراین افرادی که علاقه و تسلط زیادی به این رشته دارند نگرانی از نظر بازار کار نخواهند داشت.

رشته فیزیوتراپی جزو رشته های زیر مجموعه علوم پزشکی است و در زیر گروه اول گروه آزمایشی تجربی قرار دارد.

دانشگاه های روزانه که در رشته فیزیوتراپی دانشجو پذیرش می کنند به شرح زیر هستند :

  • علوم بهزیستی و توانبخشی – تهران
  • علوم پزشکی اصفهان
  • علوم پزشکی ایران
  • علوم پزشکی بابل
  • علوم پزشکی مشهد
  • علوم پزشکی همدان
  • علوم پزشکی شیراز
  • علوم پزشکی تبریز
  • علوم پزشکی تهران
  • علوم پزشکی جندی شاپور – اهواز
  • علوم پزشکی زاهدان
  • علوم پزشکی سمنان
  • علوم پزشکی شهید بهشتی – تهران
  • و ….

پذیرش در تمام دانشگاه های روزانه برای رشته فیزیوتراپی از طریق شرکت در آزمون سراسری تجربی و کسب رتبه لازم میسر است و تاکنون هیچ یک از واحد های دانشگاهی روزانه رشته فیزیوتراپی بدون کنکور را ارائه نداده اند.

بنابراین شما برای پذیرش در دانشگاه روزانه باید رتبه لازم برای رشته فیزیوتراپی را کسب کنید ، قابل ذکر است که برخی از واحد های دانشگاهی علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، رتبه های نزدیک به 5 هزار در سهمیه را نیز پذیرش می کنند که در مقایسه با رتبه قبولی سایر دانشگاه ، رتبه نسبتا بالایی (بدتری) است.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : فیزیوتراپی بدون کنکور , نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 81 تاريخ : شنبه 20 اسفند 1401 ساعت: 13:58

برای استفاده از تمامی امکانات سایت ساهت دانش آموزان باید از نحوه ثبت نام و ورود به این سامانه مطلع شوند؛ به همین خاطر جهت راهنمایی های بیشتر در این خصوص قصد داریم در این مقاله در رابطه با سایت ساهت و نحوه ورود به سایت sahat.medu.ir و دانلود اطلاعات دانش آموزان از سامانه ساهت توضیحاتی را ارائه دهیم.

 

pasokhbama.com میگوید: در سال های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی بیشتر کارها به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود. خصوصا با شیوع ویروس کرونا مجازی شدن کارها بیشتر شده و بستری فراهم شده تا افراد بتوانند به صورت آنلاین تمامی امور خود را انجام دهند. دانشگاه ها، نهادهای آموزشی، شرکت ها، سازمان ها و نهادهای اداری کشور نیز برای انجام امور خود بستری را فراهم کرده تا افراد بتوانند به صورت آنلاین و به راحتی کارهای خود را انجام دهند. سازمان آموزش پرورش نیز سامانه های زیادی مانند سامانه فاینال، سامانه شکایات، نظارت و ... را ایجاد کرده تا افراد بتوانند که یکی از پر کاربردترین آن ها سامانه ساحت است.

 

سایت ساهت  جهت تایید دیپلم به آدرس اینترنتی sahat.medu.ir  است که به منظور استفاده و ارائه خدمات آنلاین به دانش آموزان، معلمان و کارمندان آموزش و پرورش ایجاد شده و کاربران می توانند با ورود به این سایت از امکانات موجود در سایت ساهت استفاده نمایند. سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری دارای امکانات مختلفی بوده و کاربران با ورود به این سایت به صورتی که در ادامه مقاله توضیح داده شده، می توانند از این امکانات استفاده نمایند.

 

سایت ساهت sahat.medu.ir مانند سامانه سیدا زیر نظر سازمان آموزش و پرورش ایجاد شده و افراد می توانند با ورود به این سایت، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دانش آموزان اقدام نمایند. در زمان ثبت نام کنکور سراسری، کد سوابق تحصیلی دانش آموزان نیاز بوده که دانش آموزان می توانند این کد را از سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی آموزش و پرورش به نشانی dipcode.medu.ir دریافت نمایند.

ثبت نام کنکور سراسری 1402 برای نوبت دی ماه از آبان ماه و برای نوبت تیرماه از فروردین ماه آغاز می گردد و به داوطلبان حدود یک هفته الی ده روز فرصت داده می شود از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و واریز هزینه ، ثبت نام خود را انجام دهند. داوطلبان برای ثبت نام کنکور به یکسری اطلاعات نیاز دارند که از جمله این اطلاعات ، کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی است.

در واقع داوطلبانی که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم دارند باید کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی و همچنین داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام جدید دارند باید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را در فرم ثبت نام کنکور درج نمایند و در صورت عدم وارد کردن این کد در فرم ثبت نام ، نه تنها سوابق تحصیلی برای داوطلب اعمال نخواهد شد ، بلکه برای پذیرش در دانشگاه نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

 

مشخصات و سوابق تحصیلی تمام دانش آموزان و داوطلبان کنکوری در سایت های dipcode.medu.ir و sahat.medu.ir موجود است و هر داوطلب با وارد کردن کد ملی ، شماره تلفن همراه و … می تواند به کد سوابق تحصیلی و همچنین نمراتی که در امتحانات کتبی کسب کرده است ، دسترسی پیدا کند.

 

 
 

راهنمای ورود به سایت ساهت جهت تایید دیپلم

با توجه به اهمیت جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان ، وزارت آموزش و پرورش برای نظم دهی بیشتر و انجام هر چه بهتر و دقیق تر جمع آوری اطلاعات ، سامانه ساهت را به تازگی راه اندازی کرده است تا گردآورنده سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد. در این سامانه ، مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش نیز به سوابق تحصیلی دانش آموزان دسترسی خواهند داشت. بخش ثبت نام دانش آموز نیز بخش جدید این سامانه است و قابلیت اینکه خود دانش آموز بتواند سوابق تحصیلیش را دریافت نماید ، فراهم کرده است.

ثبت نام در سامانه

برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت ساهت ، ابتدا باید در این سامانه عضو شوید. بدین منظور وارد سایت به نشانی sahat.medu.ir شده و گزینه “ثبت نام دانش آموزان ایرانی” و در صورت اتباع بودن گزینه “ثبت نام دانش آموز اتباع” را انتخاب کنید.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : سایت ساهت, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 105 تاريخ : پنجشنبه 18 اسفند 1401 ساعت: 17:22

آیا اندام زیبا موجب جذابیت می‌شود؟ شما هم برای داشتن اندامی زیبا تلاش می‌کنید؟ آیا از راز داشتن اندام زیبا آگاه هستید؟ امروزه داشتن اندام زیبا برای هرکسی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا، در جامعه کنونی مردم به زیبایی‌شان اهمیت بسیاری می‌دهند و برای آن هزینه‌های هنگفتی صرف می‌کنند. برای رسیدن به اندام ایده‌آل باید خوب غذا بخورید، ورزش کنید و خوب استراحت کنید. درباره اهمیت کلینیک لاغری در کرج که انواع راهکارهای لاغری را بیان میکند نیز به اختصار توضیح میدهیم.

بعضی از افراد، شکم صاف را نشانه‌ی زیبایی و خوش فرمی اندام می‌دانند. برای رسیدن به شکم صاف، نیازی به رژیم‌های طاقت فرسا نیست. اما، بسیاری از مردم فکر می‌کنند که برای داشتن اندام خوب، حتما باید به سراغ رژیم‌های غذایی سخت و ورزش‌های سنگین بروند. در صورتی که تنها با رعایت نکات زیر، متوجه راز های رسیدن به اندام زیبا خواهید شد.

راز داشتن اندام زیبا با مصرف ادویه‌‌ای خوش طعم

اکثرا ادویه‌ها دارای طعم و رایحه خوبی هستند. دارچین، یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها است که دارای طعم و رایحه بسیار خوبی می‌باشد. این ادویه خوشبو، دارای خواص زیادی است؛ مانند: کاهش التهاب پوست، ضد سرطان و کنترل دیابت.

تناسب اندام یعنی چه؟

همانگونه که مشخص است افراد برداشت‌ها و تصورات متفاوتی از تناسب اندام و خوش هیکلی دارند. البته تناسب اندام بانوان با تناسب اندام آقایان، تعبیری کاملاً متفاوت دارد. برخی از برداشت‌ها از تناسب اندام بانوان چنین است:

  • افزایش یا کاهش وزن
  • عضله سازی
  • افزایش کارایی بدن
  • داشتن شکمی صاف و تخت
  • داشتن پاهایی کشیده و لاغر
  • داشتن حس روی فرم بودن
  • احساس شادابی و سلامتی
  • داشتن بازوهایی عضله‌ای و متناسب
  • داشتن صورتی استخوانی و زیبا
  • و بالاخره هزاران تعبیر دیگر ….

همه این موارد در نتیجه پیروی از سبک درست زندگی و عادات غذایی روزانه است. اما در یک تعریف ساده و همه پسند می‌توانیم بگوییم که تناسب اندام یعنی رسیدن شما به فرم ایده آل بدن و داشتن وزنی متناسب با قد.

البته تمامی این موارد باعث می‌شود که فرد فعالیت‌های روزمره فیزیکی زندگی‌اش را به راحتی و با احساس نشاط انجام دهد، بدون هیچگونه حس سنگینی و افزایش وزن. با داشتن تناسب اندام به راحتی می‌توانید در استخر یا دریا شنا کنید، مسافت‌های طولانی بدوید و اصطلاحاً کم نیاورید.

21 راه و روش سالم برای لاغری و کاهش وزن

1. رژیم کم شکر و کالری انتخاب کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید باید از خوردن شکر و نشاسته (مانند نان، پاستا و سیب زمینی)اجتناب کنید. واضح است که هنوز هم ممکن است وزن را با رژیم غذایی کاهش دهید - فقط کالری کمتری بخورید، درست است

مزیت اصلی رژیم کم کربوهیدرات این است که باعث می شود بخواهید کم تر بخورید. حتی بدون شمارش کالری افراد دارای اضافه وزن کم تر از کالری کمتری در رژیم غذایی کم کربوهیدرات مصرف می کنند. قند و نشاسته ممکن است باعث افزایش گرسنگی شود در حالی که اجتناب از آن ها ممکن است اشتها را کاهش دهد.

اگر بدن بخواهد کالری زیادی داشته باشد، لازم نیست آن ها را حساب کنید.مطالعه سال 2012 همچنین نشان داد افراد با رژیم کم کربوهیدرات 300 کالری بیشتر در روزمی سوزانند حتی در حالی که استراحت می کنند.

 جنب و جوش خود را بیشتر کنید

اگر در مدرسه یا محل کار مجبور به نشستن طولانی مدت هستید، پس پاها و بدن‌تان را تکان دهید، اما این کار را به صورت مداوم مانند یک پاندول انجام ندهید. اگر امکان دارد از جای خود بلند شوید و کار مختصری انجام دهید، مثلا مدادتان را با مدادتراش تیز کنید، چند بار سرفه کنید یا چند دقیقه از اتاق بیرون بروید و آبی بنوشید. اگر می‌خواهید هیکل متناسبی داشته باشید، اما وقت رفتن به باشگاه ورزشی را ندارید، پس حداقل باید تکانی به خودتان بدهید و تحرکی داشته باشید. ماشین‌تان را در یک نقطه‌ی دور پارک کنید تا برای رسیدن به محل کارتان، مجبور شوید بیشتر راه بروید. روش‌های زیادی برای افزایش حرکت و فعالیت وجود دارند و این روش‌ها اصلا وقت‌گیر یا گران نیستند.


 
  • تصمیم بگیرید به جای آسانسور از پله استفاده کنید. اگر طبقات زیاد است، حداقل نیمی از مسیر را به کمک آسانسور و نیم دیگر را با پله طی کنید.
  • از میز تحریرهای بلند (تعبیه‌ شده برای ایستادن پشت میز) و میز تحریرهای تردمیلی استفاده کنید، یا به جای صندلی، از توپ‌های بزرگ ورزشی برای نشستن استفاده کنید. در خانه به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید، اما بی‌حرکت نمانید و همزمان با آن کاری انجام دهید، مثلا غذا بپزید، لباس‌های شسته شده را تا کنید یا با دوچرخه‌ی ثابت رکاب بزنید. تمرین قدم بالا/قدم پائین (پا گذاشتن روی یک سطح کمی مرتفع و پایین آمدن از آن) را به صورت مکرر و برای مدت قابل‌توجهی ادامه دهید.
  • تا حاضر شدن غذای‌تان، تمرین اسکات کنید یا روی پنجه‌ی پا قدم بزنید.

۲. تمرین‌های هوازی (ایروبیک) انجام دهید

تمرین‌های هوازی بیشتر از تمرین‌های دیگر، ضربان قلب را بالا می‌برند. این ورزش‌ها، توانایی بدن برای کنترل فشارهای فیزیکی را بهبود می‌بخشند و در سلامت بیشتر نقش دارند. اگر هدف شما کاهش وزن باشد، این تمرین‌های هوازی به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کنند، اما اگر هدف شما تناسب اندام است، این گونه ورزش کردن مسلما برای شما ضروری است.

  • دوچرخه‌سواری یک روش عالی برای ورزش و انگیزه‌ی خوبی برای بیرون رفتن است.
  • آهسته دویدن یا سریع راه رفتن، هر کدام تمرین‌های ساده‌ و ارزانی هستند.
  • شنا کردن روش خوبی برای حرکت دادن کل اعضای بدن است.

۳. ثابت قدم باشید

اگر خواهان تناسب اندام هستید، باید هر روز، ساعاتی را به فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهید. نمی‌توانید جسته گریخته و کم ورزش کنید و توقع نتیجه هم داشته باشید. برای ورزش‌تان برنامه بریزید و آن را دنبال کنید.

اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : کلینیک لاغری, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 82 تاريخ : چهارشنبه 10 اسفند 1401 ساعت: 16:59

یکی از مهم ترین عواملی که در زیبایی پوست صورت و بدن تاثیرگذار است، حذف موهای زائد می باشد. بدون شک تا به امروز بارها در مورد لیزر موهای زائد بدن و قیمت های مختلف آن شنیده اید. برخی تصور می کنند که لیزر فایده ای ندارد یا از عوارض آن واهمه دارند. از طرف دیگر بسیاری از افراد عقیده دارند که لیزر موهای زائد یکی از روش های تاثیر گذار برای از بین بردن موهای زائد بدن است.

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کند. در طی لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود که به کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست (فولیکول‌های مو) که مو تولید می‌کنند آسیب می‌رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار یا به تاخیر می اندازد.

آیا موزدایی با لیزر روشی بی خطر است ؟

اکثر کسانی که در مرکز لیزر در مشهد  استفاده می­کنند این روش را بی­خطر و بدون اثر سوء می­دانند. به نظر نمی­رسد که این روش در دراز مدت برای سلامتی خطری داشته باشد. البته ممکن است بعضی از افراد بعد از موزدایی با لیزر دچار عوارض جانبی خفیفی بشوند. افراد باید از متخصص پوست بخواهند تا لیزر را روی قسمت کوچکی از پوست بدنشان امتحان کند و واکنش پوست را ببیند و بعد برای بخشی وسیع تر از آن استفاده کند.

افرادی که می­خواهند از این روش استفاده کنند باید حتما پیش متخصص کاملا ماهر بروند.

عوارض جانبی : بعد از موزدایی با لیزر ممکن است عوارض جانبی مختلفی ظاهر شوند. بیشتر عوارض جانبی خفیف و موقت هستند. در صورت دچار شدن به عوارض جانبی غیر موقت باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

قرمزی و سوزش : در روش موزدایی با لیزر فولیکول های مو آسیب می­بینند. بدن نسبت به این اتفاق واکنش نشان می­دهد و برخی افراد در مناطقی که لیزر شده دچار سوزش و قرمز شدن پوست می­شوند. ممکن است پوست مناطق لیزر شده بخارد یا حساس شود یا حتی به نظر برسد که متورم شده است.

این علائم معمولا موقت هستند. قسمت هایی که لیزر شده ممکن است شبیه به پوستی به نظر برسند که تازه وکس شده یا موهای آن کنده شده است. برخی متخصصان پوست از بی حسی موضعی استفاده می­کنند تا میزان واکنش پوست در برابر لیزر شدن را کاهش دهند.

سخت شدن پوست : ممکن است پوست برخی افراد در مناطق لیزر شده سفت و سخت شود. این مشکل معمولا جزئی اما ناخوشایند است.سخت شدن پوست ممکن است منجر به پوسته پوسته شدن یا ایجاد زخم شود. بعد از انجام موزدائی مراقبت از پوست مناطقی که لیزر شده، مثلا با استفاده از مرطوب کننده، باعث جلوگیری از بروز مشکلات ادامه دار می­شود.

لیزر موی زائد در دوران بارداری

متخصصان موزدائی با لیزر را به کسانی که باردار هستند توصیه نمی­کنند. علت این موضوع این است که دانشمندان مطالعه­ای انجام ندادند تا ثابت شود انجام این کار در دوران بارداری بی­خطر است.

در دوران بارداری تغییرات هورمونی در بدن انسان ایجاد می­شود. این مسئله ممکن است باعث رویش موهای زائد  بیشتر شود. گرچه رشد موهای زائد بیشتر ممکن است ناخوشایند باشد اما اغلب این موها خود به خود از بین می­روند.

اگر  این موها خود به خود از بین نرفتند افراد می­توانند بعد از دوران بارداری با لیزر آنها را بردارند. دکترها از افراد می­خواهند تا این کار را چند هفته بعد از بارداری انجام دهند.

نتایج حاصل از لیزر درمانی

  • افزایش تولید ATP یا سوخت ساز بدن
  • افزایش سرعت سوخت و ساز سلول ها
  • کاهش تورم و التهاب بافت ها
  • بهبود گردش خون و لنف
  • افزایش میزان اکسیژن و سایر مواد مورد نیاز سلول ها
  • التیام و تسکین درد
  • از بین بردن التهاب بافت های بدن
  • افزایش سرعت تولید مثل و رشد سلول ها
  • جلوگیری از انتقال پیام درد به سیستم عصبی مرکزی
  • افزایش ترشح هورمون های طبیعی ضد درد
  • تسریع روند بهبودی و کاهش دوره نقاهت
  • بهبود عملکرد اعصاب در بافت آسیب دیده
  • بهبود فعالیت قلبی_عروقی
  • تسریع بهبودی زخم ها و کاهش احتمال برجای ماند اسکار
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 75 تاريخ : يکشنبه 7 اسفند 1401 ساعت: 10:49

آر اف پوستی چیست؟

یکی از تجهیزاتی که در سال های اخیر جهت درمان چین  چروک پوست بکار رفته، دستگاه آر اف می باشد. در چند سال اخیر رادیو فرکانسی به عنوان درمان انتخابی و تایید شده در برطرف کردن چین و چروک های پوست معرفی شده است. مطالعات گسترده تغییرات الیاف کلاژن پوست و بهبود و ترمیم بافت پوست تحت درمان با آر اف را نشان می دهد.

آر اف  در تهران از طریق ایجاد حرارت در درم که مسئولیت کلاژن سازی پوست را به عهده دارد، باعث رسیدن به نتیجه دلخواه می شود موقعی که حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود. فرکانس رادیویی یک دسته انرژی است که به صورت فرکانس یا طول موج در ثانیه اندازه گیری می شود. همه انواع انرژی ها، از امواج صوتی تا امواج رادیواکتیو گاما بر اساس فرکانس آنها در طیف الکترومغناطیسی طبقه بندی می شوند. فرکانس رادیویی یک دسته در این طیف است و شامل بسیاری از انواع انرژی معمولی است که ما هر روز از آن ها استفاده می‌کنیم:

سیگنال های واى فاى، امواج رادیو و تلویزیون و اجاق های مایکروویو. انرژی فرکانس رادیویی استفاده شده در سفت کردن پوست در محدوده 450 کیلوهرتز است که در انتهای محدوده رادیویی قرار دارد. طول موج مورد استفاده در سفت کردن پوست حدود 100 میلیون بار از نور مرئی آهسته تر است و بیش از 1 میلیارد برابر کندتر از اشعه ایکس است. روش جوانسازی پوست به وسیله RF با اثرگذاری بالا و استفاده از رادیو فرکانس احتمال آسیب و عوارض جانبی را به حداقل رسانده، که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روش جوانسازی از طریق رادیو فرکانس را مورد تایید قرار داده است.

لیزر آر اف چیست؟ (ار اف پوست چیست)

آر اف صورت چیست؟ در پاسخ به سوال آر اف چیست باید گفت که درمان با فرکانس رادیویی (RF) همانطور که گفته شد یک روش غیرجراحی برای سفت کردن پوست است. این روش شامل استفاده از امواج انرژی برای گرم کردن لایه عمیق پوست به نام درم است. این گرما باعث تحریک و در نهایت تولید کلاژن می‌شود.

کلاژن رایج‌ترین پروتئین در بدن شماست و چارچوب اصلی پوست شما را این پروتئین ایجاد می‌کند و به پوست استحکام می‌بخشد.
با افزایش سن، سلول‌های پوست کلاژن کمتری تولید می‌کنند که منجر به افتادگی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. شلی پوست از سن ۳۵ تا ۴۰ سالگی شروع شده به طوری که تولید کلاژن از نظر کمی و کیفی با مشکلاتی مواجه می‌شود.

فرکانس رادیویی یک دسته در این طیف است و شامل بسیاری از انواع انرژی معمولی است که ما هر روز از آن ها استفاده می کنیم: سیگنال های واى فاى، امواج رادیو و تلویزیون و اجاق های مایکروویو. انرژی فرکانس رادیویی استفاده شده در سفت کردن پوست در محدوده ۴۵۰ کیلوهرتز است که در انتهای محدوده رادیویی قرار دارد. طول موج مورد استفاده در سفت کردن پوست حدود ۱۰۰ میلیون بار از نور مرئی آهسته تر است 

تاریخچه روش آر اف

استفاده از جریان الکتریکی در طب به مدت ها قبل باز می گردد. انجام جراحی آر اف سابقه طولانی را در حوزه های مختلف از جمله زنان دارا می باشد. تدریجا استفاده از آر اف به حیطه های دیگر پزشکی از جمله پوست نیز کشیده شد و محبوبیت فراوانی یافت. در فیزیوتراپی با استفاده از آر اف توانایی افراد در انقباض ماهیچه ای تقویت می گردد. در روش سنتی آر اف از امواج الکترونی استفاده می شد تا گرمای ناشی از اصطکاک در بافت ایجاد شود.

روش انجام آر اف

اما با توجه به پیشرفت های اخیر در کرایوجنیک (استفاده از ترکیبات بسیار سرد و خنک کننده)، عملکرد دستگاه آر اف به نحوی اصلاح و تقویت گردیده که انجام آر اف برای جوانسازی پوست را ممکن می سازد. با استفاده از تامین سیستم خنک کننده حاصل از کرایوجنیک، انرژی آر اف می تواند به لایه های عمیق درم نفوذ کند در حالی که اپیدرم محافظت می شود. حرارت در ناحیه بدون این که به لایه های بیرونی پوست آسیب برساند می تواند تغییرات میکروسکوپیک را روی بافت به دنبال داشته باشد همچنین به انقباض و آرایش دوباره کلاژن ها در طول زمان کمک کند.

اگر قصد انجام آر اف دارید اطلاعاتی که در ادامه ارائه می شود شما را در درک بهتر این روش یاری خواهد کرد.

کاربردهای آر اف RF

آر اف می تواند برای درمان تعداد زیادی از مشکلات پوستی استفاده شود. برخی درمان ها عبارت هستند از:

  • رفع شلی پوست
  • رفع تیرکی پوست
  • چین‌ و چروک و خطوط صورت
  • جوان‌سازی
  • اسکار آکنه
  • رفع منافذ باز پوست
  • بازسازی پوست
  • رفع چروک دور چشم
  • کاهش اسکار
  • درمان ترک‌های پوستی
  • درمان کراتوز پیلاریس یا پوست مرغی
اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها...
ما را در سایت اطلاعات مفید از بین انبوه غیر مفید ها دنبال می کنید

برچسب : ار اف, نویسنده : نسیم جانپور nasim30 بازدید : 89 تاريخ : پنجشنبه 4 اسفند 1401 ساعت: 17:08